Hyr utt ditt semesterhus med full service

Om SWEEDS

Vi tycker att Sverige är den perfekta platsen att tillbringa sin semester och vårt uppdrag är att presentera detta vackra land och alla dess skatter för resten av världen.

 

SWEEDS har funnits sedan 2009 med ett unikt och fullständigt koncept där både gästen och husägaren blir omhändertagen. SWEEDS fortsätter att förnya inom förvaltning och uthyrning och fokuserar på kvalitet för ägaren och gästen. Vi jobbar för att ge den bästa servicen man kan önska sig samt nå dina mål när det gäller uthyrningen och beläggningen.

 

 

Vad gör SWEEDS

SWEEDS har mycket erfarenhet inom uthyrning och förvaltning av semesterhus. Vi är ett serviceinriktat team med kompetenser från a till ö som kombinerar förmedling och förvaltning av ditt semesterhus. Det finns alltid någon av våra medarbetare i närheten av semesterhuset så att du inte behöver oroa dig när gästerna har frågor eller om det dyker upp problem.


SWEEDS som förmedlare tar hand om:
• Marknadsföring och främjande av huset
• Inledning och avslutning av bokningar, utskick av resehandlingar
• Incheckning och utcheckning av gästerna, nyckelhantering, informationspärmen
• Kontakt med gäster före, under och efter vistelsen (24 timmar om dygnet)
• Förmedlare vid klagomål och problem
• Finansadministration, rådgivning för att öka beläggningen


SWEEDS som förvaltare tar hand om:
• Övervakning och kontrollering av huset före, under och efter gästens vistelse
• Ersättning av t.ex. toalettpapper, toalettborste, lampor, soppåsar osv
• Först på plats för frågor och lösning av mindre men akuta problem i huset
• Övervakning och bearbetning (överskotts)avfall
• Slå på/av värme, el, vatten, kylskåp osv
• Kontakt och hjälp med externa företag vid eventuella problem


SWEEDS erbjuder följande extra tjänster:
• Gräsklippning, trädgårdsskötsel, snöröjning
• Stänga huset för vintern, starta upp huset för säsongen
• Städservice
• Dygnet runt reparationsservice, renovering, underhåll, målning osv
• Vecko/månadstillsyn

 

Bra service är prioritet för SWEEDS, både för dig som husägare och för gästerna. SWEEDS personal finns tillgängliga sju dagar i veckan under gästernas vistelse för frågor, information om huset eller aktiviteter och mycket mer. Vid problem kan vi hjälpa till så att du som husägare inte behöver ta hand om det. 


Vi erbjuder nedanstående extra tjänster för gästerna:
• Uthyrning av lakan, handdukar och kökspaket
• Städning efter avresa (obligatorisk för alla gäster)
• Uthyrning av barnstolar/-sängar
• Båtuthyrning
• Cykeluthyrning
• Turist information


Reception
Vår reception har öppet sju dagar i veckan under högsäsongen. I receptionen kan gästerna checka in/ut och även ta del av information, broschyrer och gratis internet.


Städning
Vårt städteam ser till att huset blir rent och fint igen efter att gästerna har åkt så att nästa hyresgäst eller husägaren anländer till ett fräscht och fint hus. Slutstädning är obligatoriskt för alla gäster så att vi kan garantera ett rent hus.


Informationspärm
SWEEDS tar fram en informationspärm på flera språk för gästerna med viktig information om semesterhuset, området och svenska seder, bruk och regler.


Skadeförsäkring
För alla bokningar erbjuder vi en obligatorisk skadeförsäkring. Försäkringen inkluderar skador upp till 22.000 SEK på byggnaden och inventarier i och runt huset. På det sättet täcks alla skador när som helst: även det någonting som du inte behöver oroa dig för!

 

 

Marknadsföring

Genom en stark närvaro på webben och ett fokus på den europeiska marknaden når vi fler och fler gäster som ofta återkommer. Förutom kampanjer online tittar vi också noga på vad som fungerar lokalt för en specifik målgrupp eller ett specifikt område.


SWEEDS hemsida finns på fyra språk och analyseras och uppdateras kontinuerligt för att öka användarvänlighet och konvertering. Alla texter är sökmotoroptimerade för nätet (SEO) för att se till att semesterhusen får bra synlighet.


Vår hemsida har direktkoppling till ett bokningssystem för att se till att tillgängligheten alltid är aktuell och att huset kan bokas 24 timmar om dygnet.


Några exempel på marknadsföring som kommer tillbaka varje år:

Internet
• Google Adwords (SEA)
• Sökmotoroptimering (SEO)
• Samarbete med flera webbplatser på den europeiska marknaden
• Riktade annonser på olika webbplatser
• E-postmarknadsföring: nyhetsbrev till gäster och ägare
• Sociala medier


Offline
• Egna broschyrer
• Annonser i tidskrifter, tidningar och semesterbroschyrer
• Sponsring
• Resemässor i Tyskland, Sverige och Nederländerna
• Word of mouth (många återkommande gäster)

 

 

Bokning och kundservice

Bokning
För att registrera bokningar använder SWEEDS ett bokningssystem där kredithantering och CRM (kundvårdssystem) hanteras på ett tillförlitligt och användarvänligt sätt. Gästerna kan boka 24 timmar om dygnet samt lägga till ytterligare tjänster som lakan, cyklar och dylikt på vår hemsida.


Inloggningsmodul för husägare
Genom att logga in på SWEEDS hemsida är det möjligt för dig som husägare att boka ditt semesterhus för eget bruk och hantera tillgängligheten. På det sättet är det du som har kontroll över husets tillgänglighet.


Kundservice och reception
Vår kundservice finns tillgänglig fem dagar i veckan för bokningar eller övriga frågor. Våra medarbetare talar svenska, engelska, nederländska och tyska och hjälper gärna gästerna.


Receptionen har öppet sju dagar i veckan under högsäsongen och kan nås 24 timmar om dygnet för såväl husägarna som gästerna på plats.

 

 

Förmedlingstjänster

SWEEDS har specialiserat sig på stugförmedling som kombineras med förvaltning. Som husägare kan du välja bland följande (förmedlings)tjänster:

 

Förmedling och förvaltning
Vill du hyra ut din stuga, men bor för långt borta eller inte har tid att förmedla den själv? SWEEDS erbjuder fullständig uthyrning från bokningsförfrågningar till finansadministration och finns tillgänglig för gästerna före, under och efter vistelsen. För frågor, problem eller klagomål är vi tillgängliga 24 timmar om dygnet och vårt team kan hjälpa såväl gäst som ägare direkt.


Standardförvaltning
Före och efter varje gäst kontrollerar vi om semesterhuset är i ordning innan de nya gästerna anländer. Vi löser mindre frågor direkt (byte av glödlampor, toalettpapper/-borste osv). Vid större problem kontaktar vi dig. Det finns en underhållsloggbok till alla hus.


Komplett förvaltning
När du väljer komplett förvaltning tar vi på SWEEDS verkligen hand om allt jobb åt dig. Vi ser till att gräset klipps, huset görs i ordning för vintern och gör en stor vårstädning i början av säsongen.


Endast förmedling
Vill du förvalta själv och bara få hjälp med att hyra ut huset? Även det är möjligt hos SWEEDS.

 

Endast förvaltning
SWEEDS är en säker och erfaren partner när det gäller hantering av boende och har specialiserat sig på service och städning inom turism. Vårt städteam kan hjälpa till med noggrann städning av ditt semesterhus på in- och utchecksningsdagar. SWEEDS tar också hand om lakan och handdukar om gästen så önskar. Vi sköter gärna om ditt semesterhus och dess trädgård - . Vårt team löser mindre problem direkt.

 

 

Vi berättar gärna mer om våra tjänster. Kontakta oss för mer information på info@sweeds.com eller 0493-61001.